syurga

syurga

Sunday 22 May 2011

Segar angin pagi tdk ku sngka punyai hikmah di sebaliknya.. Allah.. Allah...

assalamualaikum warahmatullahhiwabarokatuh..


Alhmdulilh.. setelah aku pulang ke malaysia..
baru perasaan ini kembali normal..huh! otkku masih belum sejuk memikirkn tentang rakan yg baru saja pergi..
ya allah kau lilndungilh dy.. dari azabmu yg pedih.. :'(




dlm kehidupn ini... manusia pelbagai ragamnya..
tatkala aku melangkah lebih jauh...
pelbagai telatah lucu,menyedihkn..ceria.. dn sebagainya.. yg telh ku saksikn sendiri..
owh ye..,satu perkara yg inggin ku penggang erat dlm hati ku yaitu..
kata2 sahabatku sebelum dy pergi..buat selamanya...
( raudhah.. kau adalah seorg yg hebat! cume kau yg x sedar )
kata2 itu membuatku tersentak.. belum sesiapa lagi yg berkata begitu padaku sebelum ini..




Dua hari yg lepas aku di rumahnya..
kami beborak..ketawa.. belajar mengenali pengalamn masing2..
aku cemburu sekali dgn sikapnya yg ramah,pndai memujuk ibunya.. dan dy seorg anak yg solehah..


pada sesuatu petg.. selepas solt asar..
dia ajak aku pi masjid di tgh bndar jakarta.. katanya masjid itu penuh dgn sejarah..
saat kami melangkah menuju ke sana..
Hatiku sudah merasakn sepertinya.. ada sesuatu yg bakal terjadi...
masyaallah..!!!!
semase kami berjaln kaki.. aku terdengar satu rempuhn trela dn kereta yg kuat.. hanye di sebelh kami sahaja..
( semuanya berlaku sekelip mata..!!!  tnpa ku sedar..rupa2nya.. kereta itu menuju ke arahku.. aku tdk sempat lari..kerna.. kereta itu terlalu laju.. tidak semena.. aku terasa.. seperti ditarik lengan..rupanya kwn ku cuba menyelamatknku.. dn aku terdmpar di tepi jln.. legn ku calar dn luka terkena cerbisn kaca.. dn di kakiku aku hnya mmpu melihat darah mengalir.. rupanya,, kakiku..luka terseret...


entah mengapa.. saat aku sibuk dgn rasa sakit di setiap bdn ku.. tiba2,mataku tertumpu di kereta yg melanggarku tadi.. aku hnya mmpu menitiskn air mata saat itu..
org ramai mula memenuhi tmpat kejadian..




kwn aku yg menyelamtknku tadi.. sudah menjadi mngsa kemalangn itu..
dy kehilangn bnyak darah..
sementara aku menjerit meminta tlg supaya ada yg punyai belas kasihn menghantar kwn ku ke rumh sakit ( hospital jakarta )
ya allah!!!! ( kenapa hmbamu itu snggup berkorbn nyawa demi menyelamatknku?! ) ( aku tdk sngka semulia ini dia ya allah.. baik sgt.. ) * aku rasa seperti berhutang nyawa...




tepat jm 12 mlm di jakarta..
denyutn nadi kwn ku itu sudh terhenti buat selamanya..


ya allah.. aku rindu dgn nasihtnya..
aku rindu dgn ilmunya..
aku rindu dgn keramahnnya..




sahabat....
( xkn ku lupa jasamu di dalam setiap genap memoriku )
engkaulh sahabt...
engkaulh temn..dunia uhkrowiku....
satu cebisn senyumnmu itu sebelum kite berangkat...
membuatknku tidk bisa melupkn setiap kebaiknmu.. :'(


dia.. syuhada.. merdu namanya.. 


syuhada...
aku sentiasa ada untuk kau..
kau snggup korbnkn nyawa demi menyelmtknku..
sekembalinya aku di tanah air ini..
kn ku sentiasa mendoknmu jga memberimu cahaya ketenangan..
dgn.. bacaan al-quraan.. di setiap penjuru bibirku..


dlm hidupku..
walau kau jauh di alm nyata..jauh dimata..
tapi.. kau tetap subur dlm ingatanku..yg masih panas tdk bisa melupakn tragedi yg sgt tragis dn menyayat hati itu... 


moga kau bersemadi dgn amn syuhada.. :'(


Al-fatehah...


amin2 ya rob..

2 comments:

  1. al fatehah...

    didoakan dia dalam keadaan aman di alam sana..

    setelah mndgr cerita ini..

    sy berani mnjadi bukti..yang almarhumah syuhada adalah org yang baik.

    ReplyDelete
  2. Entoycairo :

    betul..
    dy memang seorg yg baik..
    mungkin ...dalam 10 ribu..
    hnya sorng je mcm dia..
    rindu sgt kat dia..

    ReplyDelete