syurga

syurga

Wednesday 18 May 2011

sebuah puisi ( untukmu sahabat yg baru, tapi ...sepertinya sudah lama kita kenal )

ras sara May 18 at 9:01am
assalamualaikum warahmattullahiwabarokatuh..

hari ini.. 
kita berjauhan..
mungkin esok..
kita sebumbung..
hari ini..aku merasakn sesuatu..
yg tdk bisa ku sentuh..
tdk bisa kulihat..
tidak bisa ku membayangkan..

ya allah..
engkau adalah tuhan yg maha agung..
aku diciptakan dari air yg hina lntas.. dgn segumpal darah..
mkhluk apa aku ini ya allah.. tdak bisa menjadi wanita solehah ..
kau tlh memberi ku nikmat hidup.. 
kau beri oksigen..cahaya..mknn..minumn..
subhanallah...
kuasa mu tiada tertanding..

ya allah..
kau telah cipatakn perasaan dlm setiap diri manusia...
seperti mana yg kau tahu..
aku mempunyai perasan syg kpd makhlukmu...
dia telah memberiku pemikiran yg positif..
dia juga telah membuka mataku..
dia juga....telah 'mengembalikn senyumku'
aku bersyukur padamu..
kerna engkau telah temukn aku dgn nya..
namun,aku risau..
ya allah..kau peliharalah kami..
ya allah.. kau sejahterakanlh dia..kau berilah dia nimat bahagia..
ya allah.. kau permudahkanlah baginya untuk menjalani peperiksaan nnti..

*moga kau berjaya sampai ke menara gading! teruskn usha sahabat..maju..dan terus maju.. moga kau adalah seorang mukmin yg suatu hari nnti terkenal dgn ilmumu serta kejayaanmu..


amin2 ya rab..

'semoga sillaturrahim antara kita berpanjangan..'

2 comments:

  1. nnti pekse wat betol2 tau.. moge allah permudahkn segala urusan ..hihii.. :D kuatknn usha..i.allah blh! huhuu

    ReplyDelete