syurga

syurga

Wednesday 6 July 2011

Adakah kau punya peristiwa hitam atau kenape? kenape kau susah nak mengaku yg kau ni org islm.. ? bile lecturer tanye.. kau senyap seribu bhs.. kenape?

Sampai bile kau akan pertahankn Ego tu? kita ni.. sama saja,yang membezakan hanya iman.. kau.. anak adam.. aku juga sama.. x perlulah kau ego dgn aku,ok.. aku juga ada ego.. tapi.. biarlh ego kite bertempat..
aku tahu.. kehidupn ni,bkn mudah untuk kita layari.. di luar sana.. penuh dgn dunia yg hitam.. penuh dgn dusta,zina,tomhn2.. dan bnyak lagi.. semua tu bkn senang kite nk tempuh wahai sahabat.. kite perlu siapkn diri dgn bekaln iman dan keyakinn kita terhadap allah.. wahai sahabatku,ingatlah.. allah akan bersama dgn hmbanya yg menegakkn jalannya.. aku tau sahabat.. iman ku tdak cukup tinggi.. tapi aku ada keyakinn... ermm.. beginilah sahabat.. aku seorang yang menganuti islm.. dan kau juga.. tapi.. kenape kau susah nk mengaku islam?? adakah kau punya peristiwa hitam dan d sebbkn itu kau takut untuk mengaku islam..?? ya allah.. kau berilh hidayat pada sahabatku ini... berilh kekuatn padanya.. aku tahu bkn senang ko nk tempuhi hidup ni tanpa beri tahu parent ko yg ko ni dah peluk islam.. aku tau.. betape getarnye ko bile nk beri thu pd mereka... sahabat... pernah x kamu dgr kisah nabi menyebarkn islm secara rahsia pd awalnya dan kemudian di ketahui org kafir.. kemudian di hina di caci.. dn nabi di baling tahi.. di baling batu.. tapi.. nabi tetap bagun.. dan perjuangkn islm yg syumul .. nabi tetap yakin ,semua itu ada hikmah di sebaliknya.. dan sekarang.. tengoklh hasilnya.. islm semakin bekembang.. dan bnyak mukjizat2 nabi serta sesuatu yg menkjubkn yg telh membuktikn bahawa allah itu ada,dn allah itu maha berkuasa atas sesuatu.. sahabat.. yakinlh,beritahulh pada ibumu tentang kamu sudah masuk islm.. dan beri tahulh tentang keistimewaan islm.. secara halus.. (mksudnye secare sopn..) kalau tindak balas ibu bapamu negative.. jgn pula kamu memarahi mereka.... ada caranya.. kamu blh amlkn bacaan 'ya latiff' dlm hati atau perlahn2 dan semburkn pelhn pade mereka... tnpa mereka sedar.. cubalh ye.. itu pendapat saye.. saya harap.. ia membntu awak.. dan.. er.. owh ye.. 'ya latiff' tu utk melembutkan hati mereka.. atau meredakn kemarahan mereka.. cubalh ..dan yakin ye.. insyaallah.. ia membantu.. ingat ye sahabat.. allah sentiasa ada bagi mereka yg memperjuangkn islm.. :)

No comments:

Post a Comment